مقام زائر اهلبیت علیه‌السلام بالاتر از مجاهد در راه خدا است
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان
طبقه بندی: مهدویت، ، |

مقام زائر اهلبیت علیه‌السلام بالاتر از مجاهد در راه خدا است

 


کتاب شریف الثّاقب فى المناقب روایتی را از امام سجاد علیه‌السلام نقل کرده که در آن حضرت امام سجاد علیه‌السلام، ضمن بیان خبر غیبی به یکی از اصحاب خویش، ویژگی‌های شفاعت و آثار زیارت اهل‌بیت علیه‌السلام را تشریح می‌نماید و مقام زائران را بالاتر از مجاهد در این راه می‌داند.

متن این روایت و ماجرای قبل از آن به شرح ذیل است:

ابن شهاب زُهرى حکایت می‌کند در جنگ مسلمانان و رومیان، یکى از برادران ایمانى من که به او علاقه بسیارى داشتم شهید شد؛ من همواره افسوس مى‌خوردم چرا همراه او نبودم تا به درجه شهادت نائل آیم.

شبى در عالم خواب او را دیدم، گفتم: پروردگارت را چگونه یافتى؟ و با تو چه برخوردى داشت؟

پاسخ داد: خداوند متعال، به جهت شرکت در جنگ و جهاد با دشمنان اسلام، گناهان مرا مورد عفو و بخشش خویش قرار داد و به خاطر محبّت و علاقه‌اى که به حضرت رسول و اهل بیتش صلوات الله علیهم داشتم، مورد شفاعت امام زمانم، حضرت علىّ بن الحسین زین العابدین علیه‌السلام قرار گرفتم؛ و در بهشت درجات عالیه‌اى عطایم گردید.

زُهری می‌گوید در همان خواب به او گفتم من خیلی افسوس می‌خورم چرا شهادت شامل حال من نشد؟ در پاسخ گفت: هر چند شهید نشده‌ای، اما به واسطه بهره‌مندی از چند امر، می‌توانی مقام بالاتر و والاتری در پیشگاه خداوند داشته باشی.

گفتم چگونه می‌توانم به این مقام والا برسم؟

گفت: چند ویژگی در شما است که از ارزش بسیاری برخوردار است، نخست اینکه هر روز جمعه توفیق زیارت جمال نورانی امام زمان خود حضرت سجاد علیه‌السلام را داری، دوم اینکه می‌توانی بر محمد و آل او صلوات بفرستی و سوم اینکه می‌توانی برای دیگران حدیث نقل کنی و فضایل اهل بیت را منتشر نمایید.

در همین حال از خواب بیدار شدم و با خود گفتم این‌ها همه خواب است و اعتبارى ندارد دوباره خوابیدم و همان دوست و برادرم به خوابم آمد و از من پرسید: آیا درباره آنچه با تو گفتم و از آن آگاه ساختم، شکّ دارى؟

سپس گفت: مواظب باش به خود هیچ شکّ و شبهه‌اى راه ندهى و آنچه را شنیدى یقین و اطمینان داشته باش و این راز را براى کسى مطرح نکن؛ براى اطمینان بیشتر، حضرت سجّاد علیه‌السلام نیز به آنچه گفته‌ام خبر مى‌دهد و تو را از آن آگاه مى‌سازد.

وقتی از خواب بیدار شدم، نماز صبح را به جا آوردم، شخصى نزد من آمد و گفت: من از طرف امام على بن الحسین آمده‌ام، آن حضرت با تو کار دارد، زودتر نزد حضرت بیا.

به همین جهت، سریع بلند شدم و به سوى منزل سرور و مولایم رهسپار گشتم، همین که در محضر مبارک آن امام همام علیه‌السلام شرفیاب شدم، فرمود: اى زُهرى! دیشب در عالم خواب برادر ایمانى تو به خوابت آمد و با تو چنین و چنان گفت و تمام صحبت‌هاى آن دوست شهید را برایم بازگو نمود و سپس افزود: بدان آنچه را که او به تو خبر داده است، صحّت دارد و بر آن گفته‌ها ایمان و اعتقاد کامل داشته باش.

 

الثّاقب فى المناقب: ص 362، ح 301



نظرات شما عزیزان:

مسعود
ساعت0:33---22 خرداد 1392
سلام دوست خوبم
گروه مکث اسپید با بهترین کیفیت آماده خدمات دهی به شما می باشد.
اگر شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که از دست فی لتر خسته شده اید و قطع پر و کسی های معمول شمارا اذیت می کند
می توانید با تهیه دو اکانت سا کس و آ ی نت با تخفیف ویژه به قیمت باورنکردنی 2000 تومان ( با هم) به راحتی از سرور های قدرتمند انگلستان برای اتصال به اینترنت استفاده کنید،( این تخفیف ویژه به مناسبت افتتاحیه می باشد)

توجه کنید که شما 2 اکانت مختلف را با هم تهیه می کتید تا درصد قطعی را در هر شرایطی از بین ببرید.
از مزایای سرویس های ما= احترام به کابران در صدر وظایف ماست + پشتبانی 24 ساعته+ خدمات 24 ساعته بدون هیج قطع شدن+ قیمت ارزان+هدایای 3 تا 5 روزه

برای تهیه اکانت و کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید یا روی اسم بنده کلیک کنید
W W W.MAX - Speed . C o m

در صورتی که 4 نفر را معرفی کنید 1 اکانت سا کس و آ ی نت به صورت رایگان جایزه بگیرید

ممنون از وقتی که گذاشتید
گروه مکث اسپید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 7 / 3 / 1387
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا